Pomysł na dzień nr 8

_________

Dość trudne

}

60 minut + 5 h wolnowar

Dla 1 osób (wolnowar dla 2)

Przygotowanie:

To dzień czterech sycących, kolorowych posiłków.

1. Jajka sadzone, możecie podawać z czym tylko macie ochotę. Ja wybrałam buraczki, ser kozi, awokado i ogórka kiszonego.
Buraczki w postaci tagliatelle: wycinam nitki z małego buraka i smażę je na oleju kokosowym (5-6min) z ulubionymi przyprawami. W misce mieszam tagliatelle z drobno pokrojonym serek kozim i natką pietruszki. W międzyczasie robią się już jajka na patelni. Kroje ogórka i wybieram łyżeczką awokado (1/2 dojrzałej sztuki). Wszystko przekładam do pojemnika.
Śniadanie jest w koncepcji białkowo-tłuszczowej. Nie zajmuje w przygotowaniu więcej niż 15 min. Razem ze szparagami piekę plaster szynki dojrzewającej i dodaję do śniadania.

2. Krewetki curry ze szparagami
Najpierw musimy dostać dobre krewetki, oczyszczamy je i przygotowujemy do smażenia (5min). Myjemy i oczyszczamy szparagi (5 min). Na patelni rozgrzewam odrobinę masła klarowanego, wrzucam posiekany czosnek (1 ząbek) i posiekaną cebulę (1/4 średniej czerwonej cebuli). Wszytko smażę, ale nie przypalam! Działam szybko. Dodaję krewetki i zarumieniam je z obu stron, następnie dodaję sos.
Sos: 4 łyżki mleka kokosowego Real Thai, 1 płaska łyżeczka curry, sól, pieprz cytrynowy, 1 łyżka soku z cytryny. Razem z sosem duszę, aż lekko on odparuje (maksymalnie 5 min). Szparagi gotuję na parze lub piekę w piekarniku :). Czas przygotowania to nie więcej niż 20 min (szparagi, po oczyszczeniu, robią się same w trakcie przygotowywania krewetek).
Całość warto posypać świeżą natką pietruszki.

3. Naleśniki gryczano-kokosowe (bezglutenowe)
Przepis na ciasto naleśnikowe bezglutenowe, znajdziecie już w zajezdni 🙂 Gotowe naleśniki smaruję masłem z orzechów nerkowca (własna robota), zawijam. Zjadam ze świeżymi malinami i mango. Przygotowanie 15-20min, tu czas wydłuża smażenie, a porcję robię na dwie osoby. Naleśniki można dosładzać np. syropem daktylowym lub z agawy.

4. Gulasz z polędwicy wieprzowej (wolnowar)
500g polędwicy wieprzowej kroję w kostkę, obtaczam w przyprawach: sól, pieprz, pomidory suszone, papryka czerwona, kurkuma (przypraw nie żałuję!). 1 duża paprykę i 1 dużą cukinię kroję w dużą kostkę, a 1 średnią cebulę w piórka. Do misy wolnowaru wkładam mięso i warzywa. Dwie puszki pomidorów mieszam i rozdrabniam pomidory nożem, wlewam następnie na zawartość wolnowaru. Przykrywam i ustawiam na 5 godzin w trybie slow (niech się robi). Przygotowanie zajmuje mi maksymalnie 15 min plus 5h działanie wolnowaru, którego ja już w zasadzie nie kontroluję, bo śpię.